2012. október 31., szerda

Tagliatelle laskagombás kacsamellel

Nagyon megtetszett Tisztatészta kiírása az 52. VKF-re. Annak ellenére, hogy pár éve kaptam egy tésztakészítőt, sajnos csak nagyon ritkán szánom rá magam, hogy házilag készítsem a tésztánkat. Így ez a kiírás egy jó alkalom volt, hogy elővegyem a szerkentyűmet, és készítsek valami finomat a családnak.





Hozzávalók:
tészta:
500g liszt
2 tojás
3 dl víz

ragu:
1 csontos kacsamell
1 ek kacsazsír
50 dkg laskagomba
só, bors
2 ág kakukkfű
2 ág oregánó

A főzést a kacsamell megsütésével kezdtem.  Papirtörlővel felitattam róla a vizet, majd besóztam. Egy felhevített serpenyőben felolvasztottam a kacsazsírt és a húst a bőrével lefelelé elkezdtem sütni. Addig sütöttem, amíg meg nem pirult a bőre. Aztán átraktam egy tepsibe, kevés vizet öntöttem alá és 180°C -os sütőben 30 percig letakarva, majd 20 percig fedetlenül puhára sütöttem.
Amíg a hús sült, elkészítettem a tésztát. A lisztet összegyúrtam a tojásokkal meg a vízzel, majd fóliába csomagolva 15 percre a hűtőbe raktam. Hűtés után lisztezett felületen földaraboltam, és a tésztakészítővel elkészítettem a tagliatellét. A friss tésztát forró sós vízben kifőztem.
Amikor megsült a hús, kivettem a sütőből és hagytam kihűlni.
A gombát megtisztítottam és felvágtam, majd a serpenyőben amiben korábban a kacsamellett pirítottam megpároltam. Amíg a gomba párolódott, lefejtettem a húst a csontról és felaprítottam. A megpárolódott gombához adtam, majd a tepsiben felgyülemlett szaftból alákanalaztam annyit, hogy egy szaftos ragut kapjak. Sóztam és borsoztam, amikor már majdnem kész volt, akkor beletettem a zöldfűszereket is. Egy pár percig hagytam még főlni.
A frissen kifőtt tésztát a raguval tálaltam és parmezánt reszeltem a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése